alcatraz MC

tisdag 20 september 2011

Småprojekt






Ny hjälm som jag har bladguldat för att sen lämna till Roger som randade den som pricken över i, blev riktigt bra. Jag är imponerad över hans känsla med svärdsläparen.

Har sytt en framskärm! inför helgens tripp till Kalix, har sett en liknande så jag ville prova idén plus att den blir väldigt smidig att ta med. Den jag har sett fungerar likadant som att tejpa mellan gaffelbenen så den går alltså mellan gaffelbenen från hjulet och rakt upp. Min variant kommer att fästas i underkronan sen gå ner till ramen. Förhoppningsvis funkar den. Uppdatering kommer senare (men vi får hoppas att vi slipper regn).

2 Comments:

jester said...

Nice.. nja regn gör ju ingen glad, bara kall och blöt. Trevlig tur..

Alcatraz MC said...

Tackar så mycket, tyvärr har det ju regnat en hel del i veckan.....men det kanske har regnat klart till på lördag.

Skicka en kommentar